Det sedvanliga kvalet.

Varje år vid den här tiden står jag inför ett val - busskort eller inte busskort? Vanligtvis cyklar jag men på vintern funkar det inte alltid. Det leder till att jag gör den klassiska listan med för- och nackdelar med busskort och den brukar se ut ungefär såhär:

Nackdelar med busskort:
  • Jag gillar faktiskt att cykla, särskilt på morgonen. Det går snabbt men man får ändå frisk luft, hinner vakna till och samtidigt rensa tankarna.
  • Jag uppskattar vardagsmotionen. En halvtimme/timme på hojen varje dag gör alltid någon nytta, även om man kör sakta.
  • Det är billigt att cykla. Gratis faktiskt. Busskort däremot är snordyrt. Dessutom är jag student och vårdbiträde. Jag har alltså den lägsta inkomsten i det svenska samhället, möjligtvis efter Alumaförsäljare, socialbidragstagare och burkpantare. Billigt är alltså bra.
  • Buss inom Malmö går ofta väldigt mycket saktare än att cykla. Jag cyklar till skolan på ca 10-15 minuter medan bussen tar 22 minuter och det är bara själva resan. Att gå till och från, samt vänta på bussen tar minst en halvtimme för mig till skolan. Och jag gillar att snooza på morgonen.

 

Fördelar med busskort:

  • Det är för jävla kallt ute. Seriöst mördande kallt

 

Resultat: Busskortet vann..

0 Kommentarer till "Det sedvanliga kvalet."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: