Städad.

Alltså, ni anar inte vad jag har varit duktig idag. Som ni såg i föregående inlägg kör jag en utmaning; nämligen att skärpa till mitt språkbruk. Challenge accepted! Och jag måste säga att jag har klarat det med bravur, endast två gånger har jag misslyckats. Första gången var när jag, Alexandra och Tommy satt och läste i biblioteket och plötsligt ringer min telefon. Då utbrister jag: "FAAAAN" för att jag blev förskräckt. Andra gången får jag ett sms av Rille där det står att Twisted Sister är klara för SRF, samma dag som jag bestämt att jag inte ska ha någon biljett för jag vill inte lägga pengar på att se något av de banden. De jag vill se av årets band har jag redan sett tidigare, eller åtminstone hade jag det fram tills TS blev klara. Jag utbrister i alla fall: "Dra pungen i gruset" till följd av detta, och var ful i mun för andra gången denna dag. Tycker det var befogat. Nog för att jag har sett dem för men damn it, jag vill se dem igen!

Jag ska inte ljuga för er. Några "fan" och "helvete" slank ut på träningen men det var ändå ett stort framsteg. På träningarna ger jag mig själv dispens till några väl valda svordomar, det är ju faktiskt ingenting emot hur det brukar vara. Utmaningens första dag får fullt godkänt, hoppas kunna behålla denna vältalighet även imorgon.

Adios!
1 Kommentarer till "Städad."
Postat av: mami

Det låter ju bra eller i alla fall en bra början,,,

puss & kram

mami


Datum: 2012-03-13 / Klockan: 18:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: