Lista!


Eftersom min fantasi helt dött så snattade jag en lista från Pinnen. Skönt att man har lite inspirerande vänner när man själv känner sig som en number one amöba.

 

1.VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Då bodde jag hemma i det gamla goda Rosenkällan. Var 12,5 år och gick på Bode, världens bästa skola och hade världens bästa lärare (OBS! Lärare i singular!) nämligen Marie Bülow. Hängde i stallet med mina vänner och mina pållar. Livet var lugnt och skönt till skillnad från nu. Att vara vuxen suger rööööv.

 

2.VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

För ett år sedan skrev jag tenta i delkursen 'Regionala rättssystem' i vilken jag utredde ett fruktansvärt rättsfall som jag fortfarande får en knut i magen av att tänka på. Jag hade precis pajat knät och det snackades om att jag aldrig mer skulle kunna stå på en fotbollsplan igen. Tack och lov gav George Best (fotbollsguden) mig en chans till.


3.FEM SNACKS DU GILLAR

Jaaha.. snacks? Okej. Chips/nachos med dippa, popcorn, pommes med dippa, miniburgers (vegetariska nowadays) och, goes without saying, mina naglar..

 

4.FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL

Hm, finns hur många som helst men för att underhålla mina trogna läsare kan jag göra detta med variation: Stad I Ljus - Tommy Körberg, Calleth You Comet I - The Ark, Our Last Summer - ABBA, Radio Girl - Volbeat, Screamer - Good Charlotte.

 

5. FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:

Köpa ett hus här i Malmö, en lägenhet i Karlshamn och ett ViaSat-paket till Bente så han slipper lyssna på sportradion utan istället kunna se United krossa Aston Villa på rörlig bild, så kallad television.. Efter det skulle jag starta en hjälporganisation för integration, utbildning och aktivitet för invadrare och flyktingar här i Malmö. Solidaritet ska vara ledordet!

 

6.DÅLIGA VANOR

Svär otroligt mycket i vardagligt språk (e.g. "var fan är den jävla koppjävlen, jag ställde ju den jävlen här för helvete"), biter dessutom på naglarna vilket är ofräscht av typ fem olika anledningar, är kanske lite tidsoptimistisk, knäcker med fingrarna och dessutom pratar och sjunger jag för mig själv. Högt.

 

7.ÄR DU KÄR?

Ja för det allra mesta :)

 

8. TRE SAKER DU ALDRIG SKULLE HA PÅ DIG ELLER KÖPA?

Päls, strumpor i sandaler eller midjeväska á la svensk gubbturist.

 

9.EN PERSON DU SKULLE VILJA VARA FÖR EN DAG?

Christiano Ronaldo!

 

10.MÄN ELLER KILLAR?

Så länge det är en bra och vettig individ kan det la kwitta.

2 Kommentarer till "Lista!"
Postat av: mami

Mycket tänkvärda,härliga reflektioner på livet och roliga ;)

skriva kan du :)

puzz&kram

mami


Datum: 2012-02-14 / Klockan: 16:42:43
Postat av: Lisa

Aw lille Mamse <3 Tack vad du är bra!

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2012-02-14 / Klockan: 22:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: