Dag 1 - Om mig.

Ja, var börjar man? Skitsvårt faktiskt, men vi tar väl alltihopa från början då.. Lisa Larsson, född den 8 april på BB i Karlskrona. Döpt i Carl Gustafs kyrka i Karlshamn den 1 juli 1989, Bente och Catharina fick den stora äran att bli mina faddrar och älsklingsfarmor fick bli min gudmor. Det är alltså dem jag kommer leva på om mina föräldrar dör och allt annat skiter sig. Jag gjorde även ett kort gästspel på Kyrkans Barntimme som min mamma så kristligt och politiskt korrekt placerade mig i. Min religiösa karriär blev dock inte långvarig, för efter att jag hade bitit Johan Sjöberg i kinden samt ätit upp frökens älskade marsipan-Jesus bestämde jag och mamma i gott samförstånd att jag inte skulle gå dit mer.

Jag gick på dagis på Möllebackens förskola, 6-årsverksamhet på Svanens förskola och började sedan grundskolan på Bode. Har sedan barnsben hållit på med massa olika aktiviteter (fotboll, handboll, pingis, ridsport, friidrott, gympa) och det blev fotboll och ridsport som jag fastnade mest för. När jag kom i den jobbiga åldern då det ska satsas som fan på allt så valde jag bort ridningen. Jag var då 16 år, och det svider fortfarande i hjärtat kan jag säga.


Förövrigt uppvuxen i Rosenkällan i Karlshamn. Flyttade in till stan när jag var 18 och för ungefär ett år sen flyttade jag till Malmö för att studera. Läser Human Rights-programmet på Malmö Högskola och trivs som fasen. Läser allt ifrån internationell politik och juridik, till filosofi, religion och ekonomi. Framtiden är oviss, och det är lika bra.

Ska inte bli alltför långrandig, det pallar varken ni eller jag. Men undrar ni något så fråga! (Jag är ju full av svar, som Kajan skulle ha sagt..)



Och ungefär såhär ser jag ut..
0 Kommentarer till "Dag 1 - Om mig."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: