Dag 6 - Min dag.

Först och främst; sorry för bloggtorkan. Ska bli bättre såhär i ledighetens tider, I swear.

Jaha okej, då ska jag berätta om min dag. Jag vaknade (nåja, blev våldsamt väckt av Myran som blev förbannad för att jag inte hörde alarmet och stängde av det..) vid sju och låg och degade till halv åtta. Uppstigning, påklädning, uppstyrning av anlete och sen frulle på det.

Gav mig iväg till skolan och hade sista förläsningen för i år. Bistånd och utvecklingssamarbete. Satt och jagade upp mig och mitt inneboende hat till frihandel och alla världens liberaler höll på att spränga mig. Som tur var smsade Pinnen i rättan tid och spikade en fika eftersom hon var i Malmö och gjorde den avslutande touchen på sin tatuering. Hade en mycket trevlig eftermiddag med Pinni. Bland annat kom vi på ett nytt ordspråk: VÅGA VÄGRA SKRIDSKOR! Vi hatar att åka skriller och tycker det borde avskaffas helt, inte minst från skolundervisningen (förutom att göra köttbullen och skrika: "wiiiiiiiiiiiiii" för det är roligt)

Sen kom jag hem och tog en lässtund inklusive powernap med Rille som är hemma och är sjuk. Han har dessutom gett mig en för tidig julklapp: halsfluss. Tack älskling! Och som om inte det vore nog har jag typ urinvägsinfektion. Inget världsproblem men om jag ska "pissa taggtråd" på julafton blir jag fan vansinnig.

En tur ner till Apoteket var på sin plats och nu blir det kvällsmat och julklappsinslagning till ljuva toner av Eddie Meduza blandat med julmusik. Inget höjer väl humöret som en skön stund med Julesång? Haha.

Det var min dag än så länge.


Eddie Meduza firar jul. Känsliga läsare varnas.

2 Kommentarer till "Dag 6 - Min dag."
Postat av: Linn

VÅGA VÄGRA SKRIDSKOR. Bästa på länge. Åka köttbullen tills man stannar... :D

URL: http://lsanden.blogg.se/
Datum: 2010-12-20 / Klockan: 22:51:37
Postat av: Lisa

haha ja "tills man stannar" med. det är viktigt :)

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2010-12-21 / Klockan: 07:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: