Hjälp..

Rille har maginfluensa. Behöver jag uttrycka min ångest? Jag har inte tid att bli sjuk, och inte fan är jag vidare sugen på att bli det heller. Satan. Jag måste jobba, plugga, spela fotboll, fixa med Amnesty och massa annat viktigt. Ah, skit också. Räcker det inte att man riskerar att dra på sig maginfluensa, skabb, löss, exsem/utslag och annat otrevligt genom att jobba i vården? Ska man nu behöva ha panik hemma också? Tydligen, fan vad jag hatar detta.

Anyhow. Jag har vårdat stackars Krösa-Maja hela dagen, och emellanåt har jag pluggat. Skriver just nu uppsats i kursen Stat, folk och konflik. Mäkta intressant och kul, men tufft som fasen med internationell rätt och alla regler och tribunaler att hålla reda på. Ska lämnas in på fredag så imorn får jag göra ett jävla ryck. Research tar tid ska ni veta..

Nu ska jag supéra (heter det så?) och titta klart på Lyon - Real Madrid. Och sprita händerna. Och äta vitpepparkorn. Och andas i en påse. Fy fan, jag vill inte bli sjuk!



Bild från imorse innan Rille blev sjuk och jag satt och pluggade, lyckligt ovetande om vad som väntade. Ångest, panik och självömkan (och en viss sympati för Rille då, som just nu är inne i badrummet och kräks - jag ska aldrig mer låna hans tandborste..)
2 Kommentarer till "Hjälp.."
Postat av: Fie

Fan vad brun du är. varit utomlands? :o


Datum: 2011-02-25 / Klockan: 21:42:24
Postat av: Lisa

Nej det har jag inte :( Tycker inte jag är speciellt brun, men hade gärna velat vara det!

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-02-26 / Klockan: 22:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: