Jag är Djävulen :)

Jag sitter här och är förnöjt elak. Något jag har fullkomlig rätt att vara så ont i knät som jag har nu. Orkar inte ändra rubriken, annars skulle det stått att vår käre (...) tränare Ström är Djävulen. Han och den som uppfann den svenska försäsongsträningen. Ondskan i sin renaste form. Men hur som helst, det är inte därför jag känner mig elak. Och det är sannerligen inte heller därför jag känner mig förnöjd.

Nej, det beror på att jag kollar runt på lite diverse bloggar och känner mig skadeglad. Dessa bilder alltså, my God. Jag påstår absolut inte att jag själv just nu är någon skönhet där jag sitter med benet i högläge efter träningen (PAIN!), svullet fejs eftersom jag har peelat huden i ansiktet och dessutom plockat och färgat ögonbrynen. Ingen vacker syn det medger jag, men hey!

Jag tränar faktiskt, även om det smärtar ibland. Jag plockar ögonbrynen och peelar huden trots att man blir lite svullen i flabben en stund efteråt. Jag fixar i alla fall med det mest nödvändiga, och detta är anledningen till att jag vill lägga ut bilder på mig själv då och då. För att jag är hyfsat till freds med både mitt inre och mitt yttre, och då mest med mitt inre eftersom jag anser att det är viktigast. Men ja, jag ser ändå åtminstone till att se hyfsat anständig ut, dvs normalviktig samt fräsch och helt okej. Men vissa bilder som en del människor lägger ut. Ja, förlåt för ytligheten, men de är anledningen till att jag sitter här och är förnöjt elak. Och lite medlidsam på samma gång.

Jag är inte riktigt den som gärna ser ner på folk, men jag gör det bannemig på de som låter sig själva förfalla totalt och sedan avskyr alla de som inte gör det bara för att de är förbittrade och avundsjuka. Dessutom har dessa människor ofta en tendens att komma med ursäkter för sin totala brist på självkontroll (fött barn för typ tio år sedan, stressigt jobb, tar medicin som gör dem feta eller har någon sjukdom/skada som hindrar dem från att vädra sitt arsle då och då.. it goes on and on) Den typen av personer är nog de mest sorgliga människor jag vet. Tar en victory-sip av mitt te för att fira att jag inte är sådan, och det är inte alltför många i min närhet heller tack och lov.

Som sagt, förnöjt elak.
2 Kommentarer till "Jag är Djävulen :)"
Postat av: Sara

Du har så rätt Lisa... på tiden att någon sa det!!!!!!!! ses på träningen!!



puss&kram!


Datum: 2011-02-24 / Klockan: 09:38:10
Postat av: Lisa

Ja men faktiskt. Vissa människor är ju för fan störda.

Puss på dig raketen

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-02-24 / Klockan: 17:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: