Dag 11 - Mina syskon.

Lotta, Lot, Lotte, Lottis, Lott, Lotti, Lottski, Lollan, Pottan, Potte, Pottski, Potten, Pott, Potta, Pavarotti, Pottski, Tott, Tottis, Kapottski.. kärt barn har många namn. Hennes riktiga namn är dock Lotta Victoria Larsson, född 4 februari 1992.

Min lillasyster och jag är enligt oss själva helt olika. Vi kan inte riktigt fatta att det finns folk som ibland misstar oss för att vara tvillingar, eller frågar: "jaha, men vem är äldst av er?" Vi har dessutom helt olika smak vad gäller mat, intressen, killar och mycket annat. Det finns dock två saker som vi verkligen har gemensamt: 1. Vi har i stort sett samma humor. 2. Vi känner varandra extremt väl. Och jag måste nog säga att det är våra olikheter som gör att vi är som vi är. Oavsett om vi skrattar så vi gråter eller slåss så tänder och tandställningar ryker (ja, det har hänt..) så är vi ju faktiskt syskon. Och ni som har syskon vet säkert att man alltid har en speciell kontakt då.

För att beskriva Lotta med 5 ord skulle jag nog säga: Snäll, rolig, otålig, söt, bäst. Både fördelar och nackdelar. Kan ju tala om att min syster helt och hållet saknar tålamod när det gäller typ allt som hon tycker är tråkigt. Om någon av er någon gång har uppfattat Lotta som korkad så har ni helt fel. Jag kan tala om att min syster är väldigt klok och snabbtänkt, men när hon är ointresserad av något orkar hon inte bry sig, och slänger därför ur sig första bästa svar hon kommer på för att slippa undan. Då brukar jag säga: "Lotta, tänk efter nu" eller "Tålamod är fiskarens bästa vän" men få till svar: "Ja men jag är väl ingen jävla fiskare?!" Slutsatsen av detta är att min lillasyster är en intelligent och smart person, men fungerar väldigt dåligt under tristess och uttråkning :)

Lotta älskar att shoppa, käka thai, festa, spana på grabbar och vara på semster. Lotta hatar att diska, efterblivna lärare, typ alla tv-program som hennes storasyster gillar, cider med smak av vilda bär/skogsbär samt att vara snäll mot folk som egentligen inte förtjänar det.



Det är min lillasyster det :) <3


2 Kommentarer till "Dag 11 - Mina syskon."
Postat av: mami

Vad ska en Mor säga?

Ni är så underbara bägge 2

Ni är BÄST

puss&kram

mami


Datum: 2011-01-09 / Klockan: 14:34:40
Postat av: Lisa

Moooor, är det duuu? :) Haha.

DU är bäst. Puss <3

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-01-10 / Klockan: 10:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: