Det kallas prostitution.

Jag är så förbannad att jag kokar. Jag har gjort mitt bästa för att inte ta upp detta men nu är det fan i mig nog. Jag behöver få detta ur mig. NU. Vår regering består av ett gäng idiotiska amöbor, och svenska folket som röstade fram alliansidioterna måste ju vara ett gäng puckon. Totala imbeciller allihop.

Anledningen till detta utbrott är att vårt inkompetenta finansdepartement nu tänker sälja våra utsläppsminskningar. Det är ju för fan sanslöst. För er som inte är insatta i frågan kan jag förklara lite snabbt att Sverige just nu ligger ca 14% under gränsen för vad varje land enligt Koyotoprotokollet får släppa ut i fråga om avgaser, föroreningar etc. Detta är jättebra, och något vi ska vara stolta över. Det visar på att enskilda människors insatser gör skillnad. Det visar att det har stor betydelse vilka val du gör.

Men här kommer då smällen; vårt finansdepartement vill nu sälja dessa 14% som vi inte använder, till andra länder, så att deras kvot blir lite större och de får tillåtelse att släppa ut mer gift. Alltså, istället för att vi i Sverige fyller vår kvot så får ett annat land köpa det utrymme vi inte använder, för att de i sin tur ska kunna släppa ut lite extra. Vår regering pissar alltså på hela svenska folkets ansträngningar för miljön, för vad spelar det för roll att vi minskar på våra utsläpp, när våra pengakåta ministrar får betalt i utbyte mot att ett annat land ska släppa ut lite extra istället?

Hur fan kan detta ens vara lagligt? Hur är det möjligt? Detta är ju en fet jävla käftsmäll till mig och alla andra som tar cykeln till jobbet/skolan, åker kollektivt eller promenerar istället för att ta bilen. Budskapet vår regering sänder är ungefär: Ni kan lika gärna ta bilen, köra på tomgång hur mycket ni vill, skrota gärna er cykel och ge fan i miljöbilar, för de avgaser ni inte släpper ut, de säljer vi ändå till ett annat land så det är fritt fram för dem att släppa ut samma mängd istället.

Hur kan någon tycka att detta är okej? Jo, för att allt som betyder något för människorna som styr vårt land (och ni som röstar på dem) är pengar! Jag hatar er av hela mitt hjärta, och om ni kallar er människor så skäms jag fan för att också göra det!

Eller som vår finansminister Anders Borg sa, jag citerar: "Utsläppsrättigheterna representerar ju ett betydligt ekonomiskt värde" slut citat. Bra där Anders? Bra sagt? Ansvarsfullt så in i helvete. En minister och ett finansdepartement som pissar svenska folket i ansiktet, det är ju verkligen föredömligt. Ta pengarna för fan. Skit i miljön. Skit i era barn och barnbarn och deras barn. Skit i den biologiska mångfalden och skit i att människan inte har någon som helst rätt att utplåna en hel planet. Era jävla mördare. Ni pissar på hela världens medborgare, människor som djur, och ni gör det för pengar. Vet ni att det finns ett ord för människor som säljer sig för pengar? Fy FAN vad ni är vidriga.
2 Kommentarer till "Det kallas prostitution."
Postat av: Filippa

vi gör som guy fawkes lisa. vi spränger hela jävla parlamentet i luften! =D


Datum: 2011-01-14 / Klockan: 14:03:28
Postat av: Lisa

Nej. Vi ska enbart utöva mjuk makt. Diplomatiskt och humant. Kanske hungersstrejka? Nej just det, jag är ett matvrak så det går inte.

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-01-14 / Klockan: 14:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: