Stulen lista.

Ja, som vanligt har jag snott en lista av Emme. Handen upp den som blev förvånad? Nej, trodde väl inte det..

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Nej det kan jag väl inte påstå. Inget av intresse i alla fall.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Inte ett enda, snarare tvärt om.


3. Fick någon du känner barn?
Jag vet inte.. tror inte det? Nästa år däremot, om ni bara visste :)

4. Dog någon som stod dig nära?

Ja det kan man lugnt säga. Vår älskade Bebbe gick ur tiden.

5. Vilka länder besökte du?
Hmm.. Turkiet och Danmark.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Ett lugnt och stabilt psyke hade suttit fint.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Tror faktiskt inte jag kommer minnas något speciellt datum.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag har klarat många motgångar och blivit en starkare person.

9. Vilket var ditt största misstag?
Att jag har oroat mig i onödat alldeles för ofta och även satt andras intressen före mina egna. Ett antal dumma fylle-sms kan nog också läggas till listan

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Om man kan kalla Humlan och Myran för "inköp" så är de utan tvekan det bästa jag någonsin gjort!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder antar jag.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Väldigt många saker, bland annat mina underbara vårdtagare och kollegor på Jylland.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jajemän, jag har haft en cp hälsena, en depression, en saftig UVI med mera, med mera..

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Som vanligt blir det väl de nya band man upptäckt under Sweden Rock. Detta året kommer jag även minnas massa godingar från Volbeats senaste platta. Evelyn, 7 shots, Thanks, Fallen med flera.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Både och. Tyvärr har min hjärna spelat mig många spratt vilket har gjort att jag har mått väldigt dåligt då och då. Dock har detta gjort att jag verkligen har värdesatt de stunder då jag faktiskt har mått bra och varit glad. Så det har varit lite upp och ner men nu är jag back on track.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Mig själv.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Folk som behandlar mig som skit. Jag vet att jag har hyfsat kort stubin och kan uppfattad som bitchig och uppkäftig, men när det gäller folk som jag tycker om har jag en tendens att bli alldeles för snäll.

18. Hur var din julafton?
Alldeles underbar, som alltid.

19. Blev du kär?
Absolut, jag blir kär i människor, musik, kläder och böcker hela tiden! Fast mest i Rille såklart ;)

20. Vilket program har varit det bästa på tv?

Fotbolls-VM helt klart!

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Ja det gör jag verkligen. Okej att jag har lätt för att älska människor, men med detta följer att jag har nästan lika lätt för att verkligen avsky folk. Så några nya har helt klart ploppat upp på hatlistan.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Har läst så många bra. Tre män i en båt läser jag lite då och då och den är ju lika fantastisk varje gång.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Det måste vara Sabaton. Har så många gånger lovat dyrt och heligt att jag aldrig mer ska sätta min fot på deras spelningar. Gav dem dock en sista chans på Sweden Rock och det funkade, nu gillar jag dem lite.

24. Önskade du dig något som du fick?
Önskade mig inget mer än att mina nära och kära skulle få vara friska, och det har de fått vara hittills tack och lov.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Nej, jag brukar inte önska mig så mycket.

26. Vilken var årets bästa film?
Svår fråga, men tror Robin Hood och Harry Potter & the Deathly Hallows  ligger bra till. Kanske Avatar? Hm.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Slappade och blev bortskämd av Rille.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Mina nya jobbarkompisar, fan vilka sköna människor.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?

Som den brukar vara; bekväm, retro, lite udda men samtidigt jävligt snygg. Den är jag helt enkelt.

30. Vad fick dig att må bra?
Rille, min familj och mina kisar.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?

Tom Hanks tror jag. Kanske Gerard Butler eller möjligen Ted i How I Met Your Mother.

32. Vem saknade du?

Min familj och vänner i Karlshamn, IFK, gamlamormor och Bebben.

33. Vilken var din bästa månad?

Mars helt klart, det var innan jag deppade ner mig :(

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Ja det finns det väl alltid. Tycker dock ändå jag har skött mig bra :)

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
På många olika sätt. Jag kommer verkligen fokusera på att må bra, sätta mina egna behov först, göra min praktik, börja mitt nya jobb på Amnesty och så himla mycket mer. Och den 1 Augusti kommer nog en hel del förändras ;) Undrar vem som längtar mest? :P
4 Kommentarer till "Stulen lista."
Postat av: janrellan

vad händer den 1a augusti?? blir helt galet nyfiken ju!!! puss


Datum: 2011-01-03 / Klockan: 00:00:54
Postat av: Lisa

Hihi, kan inte tala om det ännu. Får vänta ett tag till :)

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-01-03 / Klockan: 12:44:38
Postat av: janrellan

dumma dig! nu är jag ju helt galet nyfiken! åååå!!!


Datum: 2011-01-05 / Klockan: 01:18:54
Postat av: Lisa

Haha ja men det får liksom vara hemligt ett tag till. Man ska inte gå ut med det för tidigt, men snart så :)

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-01-05 / Klockan: 19:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: