Internationella kvinnodagen.

Trots att vi kvinnor är förtryckta, diskriminerade och en andra klassens medborgare i skrämmande många länder och situationer så skulle jag aldrig vilja byta. Aldrig! Det är underbart att vara kvinna och jag älskar ta mig fan mig själv och alla andra tjejer som står upp för sig själva.

Som ni vet jobbar jag för Amnesty International i Lund, och vårt tema för denna stora dag blev massvåldtäkter i Demokratiska (HA!) Republiken Kongo. Vi har ägnat vår eftermiddag åt att informera om detta vidriga ämne, delat ut foldrar, pratat med intresserade och samlat namnunderskrifter för att skärpa lagstiftningen mot straffriheten för sexuellt våld som krigsstrategi.

Vi beställde hundratals namnkort för folk att skriva på och alla tog slut! Så jävla gött, jag är så glad och stolt att det är inte klokt!!! Ett sinnessjukt genomslag med andra ord, och jag kan inte nog tacka alla som idag bidragit med att försöka ge massvåldtäkternas offer upprättelse.

Vi hade också fint sällskap på Stortorget av F! och jag träffade så många härliga människor, plus att jag nu vet mycket mer om Feministiskt Initiativ än innan. Jag är lite av åsikten att det ungefär enbart är inhumana idioter, makt- och pengakåta medelålders gubbjävlar och svulstiga omänskliga liberaler som dras till att bli kommunpolitiker men jag har idag övervägt att det kanske inte är så. Inte i Lund iaf, för alla i F! som jag pratade med var helt fantastiska, män som kvinnor.

Jag kommer somna gott i natt för jag är stolt över mitt arbete och min insats.

0 Kommentarer till "Internationella kvinnodagen."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: