LIS(T)A

Snott en lista från Emme, som jag btw tillbringade större delen av min onsdag hos. Första gången jag var i hennes och Jens nya casa, och framför allt: första gången jag träffade ljuvliga lilla Alice. För att vara rå men ärlig så brukar jag inte tycka att såna småttingar är speciellt söta, men Alice, hon smälte mitt hjärta. SUPERSÖT och världens mjukaste lilla dubbelhaka <3
Just det, listan var det ja.

1. De 3 senaste köpen jag gjort är:
Ett par svarta tajta jeans, en lång svart kofta (well needed!) och en ring.


2. Den största kändis jag har nummer till i mobilen är:
Kändis.. haha ja det är väl någon fjant/lyxlirare i Blekingefyran som tror han är någon jävla stjärna.. patetiskt är vad det är.

3. Det senaste jag googlade:
Good Charlotte, Bloody Valentine (ville veta när den skrevs)

4. Mitt absolut sämsta köp någonsin:

Helt klart biobiljetter till filmen Greenberg. Det var det säsmta jag någonsin varit med om, och då ska det tilläggas att jag såg IFK:s alla matcher sommaren -04.

5. I min handväska har jag just nu:

Andvänder som bekant inte handväska eftersom det är skitfult, men i min axelremsväska har jag min telefon, nycklar, plånka, kalender, penna, ibumentin, handsprit, försvarets hudsalva (bra mot allt utom benbrott och klamydia som Bente brukar säga!) och läppglans.

6. Min favoritgata i världen:
Vintervägen i Rosenkällan, Karlshamn.


7. Mitt signaturplagg är:
Tunika och schal.

8. Det absolut finaste/dyraste i min garderob är:
Det finaste är en mörkblå schal med orangea och rosa blommor som jag ärvt av min älskade gamlamormor och det dyraste är nog min vinterjacka.

9. Jag är beroende av:
Fotboll, gott käk och att läsa.

10. Min personliga stil kan beskrivas med dessa tre ord:
Ball, bekväm och retro.

11. Om jag bara fick shoppa i en affär skulle jag välja:

Monki, ingen tvekan!

12. Jag har aldrig köpt något från:

Handlar väldigt lite från kärringaffärer som Kappahl, Lindex och Cubus..

13. Jag fyndar bäst på:
Monki, Gina, Second Hand eller möjligtvis Weekday (skor iaf)

14. Om jag fick ärva någons hela garderob skulle jag välja:

Absolut ingen annans, älskar min stil och min garderob! Okej, kanske Agneta Fältskogs från 70-talet. Ascoolt hade det varit!

15. Mitt nästa stora inköp:
Vårjacka förmodligen.

16. Min stilikon är:
Nicole Richie, som trots att hon är en pantad idiot har ungefär samma stil som jag fast typ dyrare. Även Ashley Olsen-inspirerade grejor går hem, särskilt skor och accessoarer.

17. I min skosamling har jag:
ALLT! Utom högklackat eftersom jag är strängeligen förbjuden att använda det, pga alla mina fotskador. Bullshit.

18. Min drömväska är:
En randig påsväska med pärlor.

19. Varje månad shoppar jag för:
Omöjligt att säga, det varierar kraftigt.

20. På nätet shoppar jag helst:

H&M, Nelly och Asos.

21. Min favorit-modeblogg är:
www.fashiontoast.com

22. Jag är som snyggast när jag är:
Fit, tränad och brun! (SOM jag längtar tills näst det inträffar..)

23. Om jag vill ha smakråd så frågar jag:
Ingen! Jag kör min egen grej.

24. Mitt hår är:

Ljust, tjockt och lite bångstyrigt.


25. Mitt drömjobb är:
Rädda världen.
0 Kommentarer till "LIS(T)A"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: