Svenska för nybörjare.

Ja, jag vill ta tillfället i akt och spinna vidare på detta blogginlägg av Pinnen. Jag håller med om vartenda ord, plus att jag gärna skulle vilja tillfoga två kommentarer angående idiotiska och/eller opedagogiska/värdelösa föreläsare.

1. IQ-testa i förväg alla som har tillträde till föreläsningen i fråga, detta för att slippa onödiga frågor och blåsta kommentarer under föreläsningens gång så att vi med normal intelligens och allmänbildning slipper bli frustrerade.

2. Undvik gärna att prata värdelös svenska. Självklart är man ursäktad om man inte har svenska som modersmål, (eller råkar härstamma från Karlskronatrakten vilket måste vara fruktansvärt..) men jag kan tala om för er att våra föreläsare från Grekland och Argentina snackar förbannat mycket bättre än vad vissa av svenne-bananerna gör. Bifogar här en ordlista som kan komma väl till pass om du har funderingar på att läsa vid en svensk högskola:
  • ijengklien = egentligen
  • renässangs = renässans
  • ambulangs = ambulans
  • Krichangsta = Kristianstad (Tack Idis!)
  • changs = chans
  • pangschonerad = pensionerad
  • revangsera = revanschera


Det var det hela. Antar att ni förstår min irritation.
2 Kommentarer till "Svenska för nybörjare."
Postat av: Milla

Wööörd sistah!


Datum: 2011-03-14 / Klockan: 22:41:37
Postat av: Lisa

Hahaha visste att du skulle kommentera detta :D

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-03-15 / Klockan: 11:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: