Dåligt.

Jag skäms och mår dåligt. Idag fick vi lämna W.O till Limhamn/Bunkeflo i kvartsfinalen i DM. Tänker inte uttala mig negativt om någon särskild men jag är riktigt jävla upprörd nu. Vi är 40 pers i truppen, ALLA har i en månad vetat att denna matchen skulle spelas idag. Hur FAN är det möjligt att endast nio stycken av 40 kan spela, medan resten lämnar återbud dagen innan och samma dag? NEJ, det är nog fan så att folk inte vill möta ett lag som leder div 2.. jag kokar.

För det första, oavsett om man har i bakhuvudet att chansen till vinst i vissa matcher är väldigt liten så älskar jag att möta de bästa lagen. Det är inspirerande för det är då man lär sig och får en värdemätare på sig själv. Det är sådana matcher man vill spela. För det andra, man har inte bara sig själv att tänka på i ett lag. Man vinner tillsammans och förlorar tillsammans. Och om det nu är så att laget förlorar en match, inte fan vill jag att tjejerna ska göra det utan mig, jag vill ju vara där ändå. Inte lämna återbud och lämna de andra i sticket, det finns inte i min värld.

Ett av mina bästa fotbollsminnen är när vi mötte KFF borta i div 5. Vi förlorade med 9-0 och blev totalt utspelade i andra halvlek. Dock höll vi nollan de första 35 minuterna och var så fruktansvärt glada efteråt. Jag och Pinnen satt och skrattade och hade oss hela vägen hem i bilen och Gugge hotade med slänga ut oss i Ronneby om vi inte höll flabben. Men vi var så nöjda för vi hade spelat och vi hade kämpat. Så ska det vara tycker jag, varför spelar man annars fotboll?

Nog tjatat, men jag är bara så besviken. Självklart finns det folk som har giltiga anledningar till varför man inte alltid kan komma på träningar och matcher, och jag har full förståelse för de som har barn, jobb och annat som tar tid. Men sättet detta har gått till på är under all kritik. Jag har aldrig varit med om att mitt lag har behövt lämna W.O i hela mitt liv, detta hade aldrig hänt i IFK. Jag vill hem.
1 Kommentarer till "Dåligt."
Postat av: Issa

som vi saknar dig larz : be back soon?


Datum: 2011-05-20 / Klockan: 00:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: