Way back..

.. för några år sedan hade vi kostrådgivning med IFK. Ett ganska bra initiativ av våra tränare av olika skäl då vi hade ett par tjejer i laget med bulimi/anorexi plus att samtliga av oss var i den åldern man växer som mest och behöver käka massor, inte minst eftersom vi tränade en hel del. Hur som helst, på denna kostskolan skulle vi skriva matdagbok i två veckor, och hon som höll i det hela lovsjöng min matdagbok fram tills hon upptäckte att jag inte äter "lagad" mat efter träningen. Hon förfasade sig över detta och menade på att jag mååååste äta lagad mat efter träningen, även på kvällen.

Det är tydligen skitviktigt att man ska äta två middagar? Enligt henne var det så iaf. Jag sa till henne att hon kan ju försöka komma hem till oss och be min mamma ha en extra middag färdig till mig vid tio på kvällen. Morsan hade skrattat ihjäl sig och sedan sagt "skulle INTE tro det" och jag förstår henne, för vem gör det liksom? Middag äter man väl på dagen/eftermiddagen? Min kvällsmat med müsli, ägg, frukt och mjölk var tydligen inte tillräckligt enligt denna personen och jag fattade aldrig varför. Så vad gör man, ska jag behöva göra två middagar varje dag eller ska man helt enkelt skita i att äta middag på dagen och vänta till efter träningen om nu denna råkar infalla på kvällen, vilket den oftast gör?

Tips mottages tacksamt.
5 Kommentarer till "Way back.."
Postat av: Linn

nej minsann, har man inga left-overs så finns det ju ingen chans att man pallar laga en middag till så sent. Tycker det låter bra det som du äter nu. kolhydrater kort efter träning och sen Mycket protein. det tror jag stenhårt på :)

URL: http://lsanden.blogg.se/
Datum: 2011-10-04 / Klockan: 16:20:38
Postat av: Lisa

Tack Pinni! Nej eller hur, vem fan pallar det. Snacka om overkill..

Ja precis, jag kör med på det och det får bannemej duga! ;D

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-10-04 / Klockan: 19:32:36
Postat av: Emma

Jag kommer ihåg det där... jag tycker det är lite konstigt att de ska kräva det för många ggr är det soim su säger man har ingen lagad mat då.. men jag tycker att gröt är en bra källa till energi den är varm och mättande men som pinnen sa mycket protein. jag tror inte man behöver eller kräver lagad mat så länge man tillför extra med energi det räcker inte med en liten fjuttig macka eller banan.



tack hjärtat vad söt du är!!! vet du jag har inga bilder från fotbolstiden kvar efter att vår gamla dator kraschade, saknar alla LARSSON bilder jag har<3

URL: http://ammina.blogg.se/
Datum: 2011-10-07 / Klockan: 23:32:47
Postat av: Emma

Jag kommer ihåg det där... jag tycker det är lite konstigt att de ska kräva det för många ggr är det soim su säger man har ingen lagad mat då.. men jag tycker att gröt är en bra källa till energi den är varm och mättande men som pinnen sa mycket protein. jag tror inte man behöver eller kräver lagad mat så länge man tillför extra med energi det räcker inte med en liten fjuttig macka eller banan.



tack hjärtat vad söt du är!!! vet du jag har inga bilder från fotbolstiden kvar efter att vår gamla dator kraschade, saknar alla LARSSON bilder jag har<3

URL: http://ammina.blogg.se/
Datum: 2011-10-07 / Klockan: 23:34:34
Postat av: Lisa

Aw emma du är väl för go <3

Jo, som sagt jag håller med. Känns som det är skitsamma om maten är "lagad" eller inte, bara den innehåller tillräckligt med energi så man återhämtar sig ordentligt liksom. Puss!

URL: http://lisamaryanne.blogg.se/
Datum: 2011-10-13 / Klockan: 17:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: